Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“

Atgal į veiklų sąrašą

83. Nuolatinių magnetų tyrimas

 Veiklos aprašas Atsisiųsti
 Mokinio veiklos lapas Atsisiųsti

Klasė, dalykas 5–6 klasė, gamta ir žmogus. 5–8 klasė, integruotas gamtos mokslų kursas.
Numatoma veiklos trukmė 30 min. arba trys darbai po 10 min.
Ugdomi mokinių gebėjimai pagal Pagrindinio ugdymo bendrąsias programas. Gamta ir žmogus. 9.8. Apibūdinti nuolatinius magnetus.
Mokinių pasiekimai pagal Integruoto gamtos mokslų kurso programą 5–8 klasėms 8.6.2.3. <...> Pagrindžia Žemės magnetinio lauko vaidmenį Žemės ekosistemai.
Probleminė situacija ir veiklos klausimas Bet kurioje Žemės vietoje padėta magnetinė kompaso rodyklė, galinti laisvai sukiotis, visuomet nusistovi šiaurės pietų kryptimi. Kartais kompaso rodyklė, būdama arti kitų daiktų, reaguoja ir pakeičia savo rodymo kryptį. Į ką reaguoja kompaso rodyklė?
Mokytojo veiklos siekiniai Ugdyti mokinių gebėjimus: praktiškai nustatyti, kaip sąveikauja nuolatinio magneto poliai; eksperimentuojant vizualizuoti magnetinio lauko linijas; nustatyti, kurias medžiagas veikia magnetai; suvokti, kaip veikia kompasas.
Veiklos priemonės Magnetų rinkinys*, plokštelių rinkinys magnetizmui demonstruoti*, kompasas*, geležies drožlės (jų yra mokomajame elektros rinkinyje*), į popieriaus lapą suvynioti tiesus geležies gabaliukas ir strypinis magnetas*.