Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
Atgal į veiklų sąrašą
83. Nuolatinių magnetų tyrimas
Veiklos aprašas Atsisiųsti
Mokinio veiklos lapas Atsisiųsti
Klasė, dalykas | 5–6 klasė, gamta ir žmogus. 5–8 klasė, integruotas gamtos mokslų kursas. |
---|---|
Numatoma veiklos trukmė | 30 min. arba trys darbai po 10 min. |
Ugdomi mokinių gebėjimai pagal Pagrindinio ugdymo bendrąsias programas. Gamta ir žmogus. | 9.8. Apibūdinti nuolatinius magnetus. |
Mokinių pasiekimai pagal Integruoto gamtos mokslų kurso programą 5–8 klasėms | 8.6.2.3. <...> Pagrindžia Žemės magnetinio lauko vaidmenį Žemės ekosistemai. |
Probleminė situacija ir veiklos klausimas | Bet kurioje Žemės vietoje padėta magnetinė kompaso rodyklė, galinti laisvai sukiotis, visuomet nusistovi šiaurės pietų kryptimi. Kartais kompaso rodyklė, būdama arti kitų daiktų, reaguoja ir pakeičia savo rodymo kryptį. Į ką reaguoja kompaso rodyklė? |
Mokytojo veiklos siekiniai | Ugdyti mokinių gebėjimus: praktiškai nustatyti, kaip sąveikauja nuolatinio magneto poliai; eksperimentuojant vizualizuoti magnetinio lauko linijas; nustatyti, kurias medžiagas veikia magnetai; suvokti, kaip veikia kompasas. |
Veiklos priemonės | Magnetų rinkinys*, plokštelių rinkinys magnetizmui demonstruoti*, kompasas*, geležies drožlės (jų yra mokomajame elektros rinkinyje*), į popieriaus lapą suvynioti tiesus geležies gabaliukas ir strypinis magnetas*. |