Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“

Atgal į veiklų sąrašą

9. Mielių auginimas ir jų dauginimosi tyrimas

 Veiklos aprašas Atsisiųsti
 Mokinio veiklos lapas Atsisiųsti

Klasė, dalykas 5–6 klasės, gamta ir žmogus; 7–8 klasės, biologija.
Numatoma veiklos trukmė Apie 40 min.
Ugdomi mokinių gebėjimai pagal Pagrindinio ugdymo bendrąsias programas. Gamta ir žmogus. Gamta ir žmogus: 2.7. Paaiškinti, kad dauginimasis yra būdingas tik gyviems organizmams. <...> 3.4. Grupuoti augalus ir gyvūnus pagal bendruosius požymius. Pateikti naudingos ir žalingos mikroorganizmų veiklos pavyzdžių. Biologija: 2.7. Paaiškinti dauginimosi reikšmę organizmų išlikimui, palyginti lytinį ir nelytinį organizmų dauginimąsi.
Mokinių pasiekimai pagal Integruoto gamtos mokslų kurso programą 5–8 klasėms 8.3.1.1. Paaiškina gyvųjų organizmų būdingus požymius; skiria karalystes, remdamiesi organizmų sandara ir mitybos pobūdžiu; atpažįsta ir apibūdina gyvuosius organizmus artimojoje aplinkoje.
Probleminė situacija ir veiklos klausimas Grybų pasaulis įvairus ir paslaptingas. Maisto pramonėje, medicinoje ir farmacijoje, moksliniuose tyrimuose plačiai naudojami vienaląsčiai mieliagrybiai, kurie dar vadinami mielėmis. Alaus mielės (Saccharomyces cerevisiae), kurių ląstelių dydis ir forma yra įvairūs, vartojamos duonos ir kitų produktų gamyboje. Mielių yra daugybė rūšių. Viduramžių Europoje mielių gėrimas laikytas vos ne stebuklingu eliksyru. Šiuolaikinis mokslas taip pat patvirtina kai kurių mielių naudą. Kaip mielės dauginasi?
Mokytojo veiklos siekiniai 1. Vienaląsčių grybų – mielių – pavyzdžiu išnagrinėti nelytinį organizmų dauginimąsi pumpuravimo būdu. 2. Išmokyti mokinius apibūdinti sąlygas, reikalingas mielėms daugintis.
Veiklos priemonės Lupa*, mikroskopas*, dengiamieji ir objektiniai stikleliai*, preparavimo įrankių rinkinys*, termometras*, stikliniai indai*, metileno mėlis*, mielių kultūra, cukrus, vanduo, kaitinimo plytelė*, popierinės servetėlės.