Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“

21. Medžiagų (kūnų) tamprumo tyrimas

 Veiklos aprašas Atsisiųsti
 Mokinio veiklos lapas Atsisiųsti

Klasė, dalykas 3–4 klasė, pasaulio pažinimas.
Numatoma veiklos trukmė Kiekvienai veiklai – apie 15 min. (pamokai pasirenkami keli bandymai).
Ugdomi mokinių gebėjimai pagal Pradinio ugdymo bendrąsias programas. Pasaulio pažinimas 6.6. Tirti ir grupuoti kasdienėje aplinkoje esančias medžiagas pagal jų savybes. 6.7. Tinkamai pasirinkti kasdienėje aplinkoje esančius daiktus, susiejant pasirinkimą su medžiagų savybėmis. Pateikiant pavyzdžių susieti medžiagų savybes su jų panaudojimo sritimi.
Pasiekimai pagal Pasaulio pažinimo standartizuotą programą 4 klasei 3.3.1. Atpažįsta jėgas, kurios veikia kūnų judėjimą arba pakeičia jų formą. Palygina didesnių ir mažesnių jėgų poveikį kūnams, jų judėjimo greičiui. <...>
Mokytojo veiklos siekiniai 1. Supažindinti mokinius su įvairių medžiagų savybėmis ir jų praktiniu taikymu.
2. Padėti mokiniams suprasti, kad medžiagos, būdamos skirtingo tamprumo, pailgėja ir grįžta į pradinę padėtį dėl veikiančios tamprumo jėgos.
Veiklos priemonės 1. Stovas su laikikliais*
2. Svarelių po 100 g rinkinys*
3. Svarelių po 50 g rinkinys*
4. Spyruoklių rinkinys*
5. Spaustukai, 8 vnt.
6. Kanceliarinės gumytės
7. Liniuotės iš skirtingų medžiagų: plastikinė, medinė, metalinė (aliumininė, plieninė)
Medžiagos: audinių (nailono, medvilnės, trikotažo su elastanu (laikra)) skiautės ir tokio paties dydžio mezginio gabalėlis.