Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
Atgal į veiklų sąrašą
12. Obuolių puvinius sukeliančių grybų tyrimas
Veiklos aprašas Atsisiųsti
Aprašo priedas Atsisiųsti
Mokinio veiklos lapas Atsisiųsti
Klasė, dalykas | 5–6 klasės, gamta ir žmogus; 7–8 klasės, biologija. |
---|---|
Numatoma veiklos trukmė | Apie 40 min. |
Ugdomi mokinių gebėjimai pagal Pagrindinio ugdymo bendrąsias programas. Gamta ir žmogus. | Gamta ir žmogus: 3.4. <...> Pateikti naudingos ir žalingos mikroorganizmų veiklos pavyzdžių. Biologija: 4.2. Apibūdinti pagrindinius biologinius gamtinių populiacijų dydį reguliuojančius veiksnius. |
Mokinių pasiekimai pagal Integruoto gamtos mokslų kurso programą 5–8 klasėms | 8.3.1. Paaiškina gyvųjų organizmų būdingus požymius; skiria karalystes, remdamiesi organizmų sandara <...>; atpažįsta ir apibūdina gyvuosius organizmus artimojoje aplinkoje. |
Probleminė situacija ir veiklos klausimas | Soduose užderėjo gausus obuolių derlius. Tačiau atsitiko nelauktas dalykas – obuoliai pradėjo pūti, iš gero derliaus liko tik prisiminimas. Obuoliai puvo ir sode, ir sandėliuose. Kad ateityje pavyktų išvengti nuostolių, svarbu išsiaiškinti obuolių puvimo priežastį. Kas supūdė obuolius? |
Mokytojo veiklos siekiniai | 1. Remiantis obuolių puvinį sukeliančio grybo (sodinė monilija) pavyzdžiu, paaiškinti parazitinį organizmų gyvenimo būdą. 2. Išmokyti atpažinti sodinę moniliją ant obuolių ir išnagrinėti šio grybo mikroskopinę sandarą – hifus ir sporas. |
Veiklos priemonės | Lupa*, Petri lėkštelės*, mikroskopas*, dengiamieji ir objektiniai stikleliai*, preparavimo įrankių rinkinys*, supuvę obuoliai arba jų mumijos, ant kurių paviršiaus matyti pilkšvai gelsvos ratais išsidėsčiusios karputės. |