Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
Atgal į veiklų sąrašą
37. Anglies dioksido kiekio palyginimas įkvepiamame ir iškvepiamame ore
Veiklos aprašas Atsisiųsti
Mokinio veiklos lapas Atsisiųsti
Medžiaga matematikai Atsisiųsti
Klasė, dalykas | 5–6 klasės, gamta ir žmogus. |
---|---|
Numatoma veiklos trukmė | Apie 30 min. |
Ugdomi mokinių gebėjimai pagal Pagrindinio ugdymo bendrąsias programas. Gamta ir žmogus. | 5.2. Taikyti įgytas žinias apie medžiagas ir jų sudėtį kasdieniame gyvenime. |
Mokinių pasiekimai pagal Integruoto gamtos mokslų kurso programą 5–8 klasėms | 8.1.1.1. Įvardija atmosferos oro sudėtines dalis <...>. |
Probleminė situacija ir veiklos klausimas | Kai kalbame apie kvėpavimą, sakome, kad kvėpavimui būtinas deguonis: jį įkvepiame, o iškvepiame anglies dioksidą. Tačiau sustojus kraujotakai ir kvėpavimui, stengiantis išsaugoti žmogaus gyvybę daromas dirbtinis kvėpavimas. Kas 30 krūtinės paspaudimų dukart įpučiama oro iš burnos į ligonio burną. Jeigu teisybė, kad iškvepiame anglies dioksidą, tai kaip žmogaus iškvepiamas oras tinka atlikti dirbtinį kvėpavimą? |
Mokytojo veiklos siekiniai | Padėti mokiniams geriau suvokti, kad kvėpuojant tik dalis deguonies naudojama kvėpavimui. Išmokyti tyrimui naudoti anglies dioksido jutiklį. |
Veiklos priemonės | Anglies dioksido dujų jutiklis*, guminiai balionai. |