Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
Atgal į veiklų sąrašą
45. Rūgšties ir šarmo sąveikos tyrimas
Veiklos aprašas Atsisiųsti
Mokinio veiklos lapas Atsisiųsti
Klasė, dalykas | 5–6 klasės, gamta ir žmogus. |
---|---|
Numatoma veiklos trukmė | Apie 50 min. |
Ugdomi mokinių gebėjimai pagal Pagrindinio ugdymo bendrąsias programas. Gamta ir žmogus. | 5.4. <…> Naudojantis gamtiniais indikatoriais atpažinti rūgštinius ir šarminius tirpalus. |
Mokinių pasiekimai pagal Integruoto gamtos mokslų kurso programą 5–8 klasėms | 8.5.1.2. <...> Pagrindžia cheminių medžiagų naudojimo buityje saugos taisykles. 8.5.2.2. Saugiai savo ir aplinkos atžvilgiu tiria paprasčiausias chemines reakcijas, įvardija reakcijos požymius, žino reakcijos tipus <...>. |
Probleminė situacija ir veiklos klausimas | Norime gyventi švariai, todėl plauname rankas, indus, valome plautuves, vonias ir kt. Valant ne visuomet pakanka vandens, todėl tenka naudoti įvairius valiklius. Vieni iš jų yra muilinantys, kiti ėsdinantys, dirginantys, o sumaišius tokius valiklius gali prasidėti nepageidaujama sąveika. Kaip neragaujant išsiaiškinti, kuris tirpalas rūgštus? Kas nutinka sumaišius rūgštinį tirpalą su šarminiu tirpalu? |
Mokytojo veiklos siekiniai | Ugdyti mokinių gebėjimus: tyrimui naudoti pH jutiklį, indikatorines juosteles, raudongūžių kopūstų nuovirą, Pastero pipete pamatuoti tūrį; skirstyti tirpalus į rūgščiuosius ir šarminius, aiškinti jų tarpusavio sąveiką. |
Veiklos priemonės | pH jutiklis*, pH juostelių ritinys*, cheminės stiklinės (50 ml ir 100 ml)*, raudongūžio kopūsto nuoviras ar aronijų sulčių tirpalas, Pastero pipečių rinkinys*, mechanikos rinkinys (laboratorinis stovas)*, šaukšteliai, soda (Na2CO3), citrinos rūgštis, plovimo butelis* su distiliuotu vandeniu. |