Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
                Atgal į veiklų sąrašą
                    
                
            
        66. Žemės sukimosi aplink savo ašį periodo nustatymas ir orientavimasis
                     Veiklos aprašas Atsisiųsti
                    
 Aprašo priedas Atsisiųsti
                    
 Mokinio veiklos lapas Atsisiųsti
                    
 Medžiaga matematikai Atsisiųsti
                    
                    
                
| Klasė, dalykas | 5–8 klasė, fizika. | 
|---|---|
| Numatoma veiklos trukmė | Apie 2 val. | 
| Ugdomi mokinių gebėjimai pagal Pagrindinio ugdymo bendrąsias programas. Gamta ir žmogus. | 9.8. Apibūdinti nuolatinius magnetus. (5–6 kl.) 10.2. Apibūdinti Žemę, jos padėtį ir judėjimą Saulės sistemoje. (5–6 kl.) 9.12. Apibūdinti šviesos reiškinius. (7–8 kl.) | 
| Mokinių pasiekimai pagal Integruoto gamtos mokslų kurso programą 5–8 klasėms | 8.6.2.3. Paaiškina magnetinių ir elektrinių reiškinių tarpusavio sąryšius, aiškina magnetizmo kilmę. 8.6.2.4. Paaiškina elektromagnetinių bangų kilmę ir pagrindines savybes. Skiria pagrindinius elektromagnetinių bangų spektro ruožus. | 
| Probleminė situacija ir veiklos klausimas | Žemė skrieja aplink Saulę 30 km/s greičiu. Žemė sukasi ir apie savo ašį. Jai gyventume ties pusiauju, per parą nukeliautume 40 tūkst. kilometrų apie Žemės ašį. Mūsų platumoje Žemės sukimosi greitis yra apie 953 km/h. Kaip apskaičiuotumėte planetos apsisukimo aplink savo ašį periodą, jei atsidurtumėte nežinomoje planetoje? Kaip be kompaso orientuotis erdvėje? | 
| Mokytojo veiklos siekiniai | Ugdyti mokinių gebėjimus: praktiškai nustatyti Žemės sukimosi periodą; nustatyti rytų, vakarų, šiaurės ir pietų kryptį. | 
| Veiklos priemonės | Mechanikos rinkinys*: stovas*, matavimo juosta, matlankis, siūlas arba virvė, akmenukai, kompasas*, spalvoti pieštukai. | 
