Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
Atgal į veiklų sąrašą
82. Vandens detektorius
Veiklos aprašas Atsisiųsti
Aprašo priedas Atsisiųsti
Mokinio veiklos lapas Atsisiųsti
Klasė, dalykas | 5–6 klasė, gamta ir žmogus. 7–8 klasė, fizika. 8 klasė, integruotas gamtos mokslų kursas. |
---|---|
Numatoma veiklos trukmė | Apie 30 min. |
Ugdomi mokinių gebėjimai pagal Pagrindinio ugdymo bendrąsias programas. Gamta ir žmogus. | 9.5. Apibūdinti ir tirti paprasčiausias elektros grandines (5–6 kl.). 9.5. Žinias apie elektros krūvių sąveiką taikyti nagrinėjant paprasčiausias elektros grandines (7–8 kl.). |
Mokinių pasiekimai pagal Integruoto gamtos mokslų kurso programą 5–8 klasėms | 8.6.2.2. . <…> Atpažįsta tikrovės elektrinius reiškinius artimojoje aplinkoje. <…> |
Probleminė situacija ir veiklos klausimas | Pramonės įmonėse panaudotas vanduo, prieš pašalinant jį į upes, yra tikrinamas. Jeigu vanduo užterštas, tai prieš išleidžiant vandenį į telkinius, būtina jį išvalyti. Kaip nustatoma, ar vanduo švarus, ar jame nėra druskų? |
Mokytojo veiklos siekiniai | Ugdyti mokinių gebėjimą praktiškai jungti elektros grandines, braižyti jų schemas, skirti elektros laidininkus nuo izoliatorių. |
Veiklos priemonės | Snap rinkiniai*: šviesos diodas D1*, varža R2 (1k Ω) *, varža R3 (5,1k Ω) *, varža R4 (10k Ω) *, jungiklis S1*, du srovės šaltiniai B1*, jungtis 6*, dvi jungtys -2*, viena jungtis -4*, atviros jungtys*; 5 indai, distiliuotas vanduo, vanduo iš čiaupo, cukraus tirpalas, druskos tirpalas, acto tirpalas, druska, servetėlės. |