Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
Atgal į veiklų sąrašą
89. NPN tranzistoriaus panaudojimas elektros grandinėje - tamsos jutiklis
Veiklos aprašas Atsisiųsti
Mokinio veiklos lapas Atsisiųsti
84-90 aprašų PADALOMOJI MEDŽIAGA. Elektronikos elementai elektros grandinėse Atsisiųsti
84-90 aprašų SURINKTŲ GRANDINIŲ PAVYZDŽIAI. Elektronikos elementai elektros grandinėse Atsisiųsti
84-93 aprašų priedai (1) Atsisiųsti
Klasė, dalykas | 7–8 klasės, technologijos. |
---|---|
Numatoma veiklos trukmė | Apie 30 min. |
Ugdomi mokinių gebėjimai pagal Pagrindinio ugdymo bendrąsias programas. Technologijos. | 3.1. Analizuoti, kaip naudojamos medžiagos buityje. 4.2. Pagal sudarytą technologinę schemą atrinkti darbo priemones, medžiagas, organizuoti darbo vietą, saugiai, nuosekliai, kokybiškai, racionaliai gaminti gaminius, kontroliuoti technologinius procesus, sutvarkyti darbo vietą. |
Mokinių pasiekimai pagal Integruoto gamtos mokslų kurso programą 5–8 klasėms | 8.7.1.3. Paaiškina buitinių elektros prietaisų svarbą gyvenimo kokybei ir geba juos rūšiuoti pagal paskirtį, naudojamą elektrinę galią; pagrindžia pažangių technologijų buityje reikšmę; paaiškina saugaus elgesio su elektros prietaisais principus; pasiūlo, kaip atsakingai rinktis buitinius elektros prietaisus, lyginant jų energinį efektyvumą, kad elektros naudojimas būtų tausus. |
Probleminė situacija ir veiklos klausimas | Įvairūs elektroniniai prietaisai ne tik atlieka mums įprastas funkcijas, pvz., groja muziką, šviečia ar žybsi, tačiau ir reaguoja į artimąją aplinką. Esate pastebėję, kai priėjus prie parduotuvės durų jos staiga, it pamojus burtų lazdele, atsidaro ar pasisuka, ar vakarėjant gatvėse įsižiebia šviesos, ar vakare įėjus į laiptinę, ar priartėjus prie namo – užsidega šviesa. Visa tai vyksta veikiant įvairiems jutikliams. Vieni jų reaguoja į judesį, kiti – į šviesą ar į tamsą ir panašiai. Patyrinėsime paprasčiausio jutiklio – fotorezistoriaus – funkcijas elektros grandinėse. Kaip naudojant fotorezistorių ir tranzistorių sukurti paprasčiausią šviesai jautrų – tamsos – jutiklį? |
Mokytojo veiklos siekiniai | Ugdyti mokinių gebėjimus: suprasti ir paaiškinti elektros grandinės principinę schemą, ją surinkti ant maketavimo plokštės; praktiškai pritaikyti įgytas teorines žinias apie elektronikos elementų – fotorezistoriaus ir tranzistoriaus – taikymą elektros grandinėje. |
Veiklos priemonės | Maketavimo plokštė*, jungiamieji laidai*, jungtis elementui 6F22 9V*; rezistoriai R1 = 220 Ω (1 vnt.)* ir R2 = 1 kΩ (1 vnt.)*; potenciometras P = 50 kΩ (1 vnt.)*; šviesos diodai 5 mm LED1 ir LED2 (2 vnt.)*; fotorezistorius LDR1 (1 vnt.)*; NPN tranzistorius (1 vnt.)*, elementas 6F22 9V. |