Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
6. Magneto savybių tyrimas
Veiklos aprašas Atsisiųsti
Mokinio veiklos lapas Atsisiųsti
Klasė, dalykas | 3–4 klasė, pasaulio pažinimas. |
---|---|
Numatoma veiklos trukmė | Kiekvienai veiklai skiriama apie 15 min. (pamokai pasirenkami keli tiriamieji darbai). |
Ugdomi mokinių gebėjimai pagal Pradinio ugdymo bendrąsias programas. Pasaulio pažinimas | 6.7. Tinkamai pasirinkti kasdienėje aplinkoje esančius daiktus, susiejant pasirinkimą su medžiagų savybėmis. Pateikiant pavyzdžių susieti medžiagų savybes su jų panaudojimo sritimi. |
Pasiekimai pagal Pasaulio pažinimo standartizuotą programą 4 klasei | 3.3.1. <...> Nurodo, kad magnetai turi skirtingus polius, kad vienodi poliai vienas kitą stumia, o priešingi – traukia ir kad magnetai gali traukti daiktus iš geležies. |
Mokytojo veiklos siekiniai | Supažindinti su magnetu ir jo savybėmis.
Padėti suprasti, kaip magneto savybės pritaikytos kompase. |
Veiklos priemonės | Magnetų ir metalinių plokštelių rinkinys, metalo drožlės*
Lengvai judantys vežimėliai* Vonelė* Matavimo cilindras, 2000 ml* Žema stiklinė, 250 ml*, 3 vnt. Įvairūs smulkūs daiktai iš metalo (geležies, nikelio, kobalto, aliuminio), plastiko, gumos, stiklo, medžio, popieriaus, kreidos, gintaro ir pan. Sąvaržėlės Aliuminio folijos lakštas Popieriaus lapas Įvairių medžiagų skiautės Siūlas, apie 1 m Putplasčio gabalas Skalbinių segtukas (arba kitoks segtukas ar flomasteris) Medžiagos: vanduo, sauja pasirinktų smulkių kruopų ar ryžių, plastiko granulės, smėlis. |