Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“

6. Magneto savybių tyrimas

 Veiklos aprašas Atsisiųsti
 Mokinio veiklos lapas Atsisiųsti

Klasė, dalykas 3–4 klasė, pasaulio pažinimas.
Numatoma veiklos trukmė Kiekvienai veiklai skiriama apie 15 min. (pamokai pasirenkami keli tiriamieji darbai).
Ugdomi mokinių gebėjimai pagal Pradinio ugdymo bendrąsias programas. Pasaulio pažinimas 6.7. Tinkamai pasirinkti kasdienėje aplinkoje esančius daiktus, susiejant pasirinkimą su medžiagų savybėmis. Pateikiant pavyzdžių susieti medžiagų savybes su jų panaudojimo sritimi.
Pasiekimai pagal Pasaulio pažinimo standartizuotą programą 4 klasei 3.3.1. <...> Nurodo, kad magnetai turi skirtingus polius, kad vienodi poliai vienas kitą stumia, o priešingi – traukia ir kad magnetai gali traukti daiktus iš geležies.
Mokytojo veiklos siekiniai Supažindinti su magnetu ir jo savybėmis.
Padėti suprasti, kaip magneto savybės pritaikytos kompase.
Veiklos priemonės Magnetų ir metalinių plokštelių rinkinys, metalo drožlės*
Lengvai judantys vežimėliai*
Vonelė*
Matavimo cilindras, 2000 ml*
Žema stiklinė, 250 ml*, 3 vnt.
Įvairūs smulkūs daiktai iš metalo (geležies, nikelio, kobalto, aliuminio), plastiko, gumos, stiklo, medžio, popieriaus, kreidos, gintaro ir pan.
Sąvaržėlės
Aliuminio folijos lakštas
Popieriaus lapas
Įvairių medžiagų skiautės
Siūlas, apie 1 m
Putplasčio gabalas
Skalbinių segtukas (arba kitoks segtukas ar flomasteris)
Medžiagos: vanduo, sauja pasirinktų smulkių kruopų ar ryžių, plastiko granulės, smėlis.