Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
9. Medžiagų tirpimo pagreitinimas
Veiklos aprašas Atsisiųsti
Mokinio veiklos lapas Atsisiųsti
Klasė, dalykas | 3–4 klasė, pasaulio pažinimas. |
---|---|
Numatoma veiklos trukmė | Apie 30 min. |
Ugdomi mokinių gebėjimai pagal Pradinio ugdymo bendrąsias programas. Pasaulio pažinimas | 6.6. Tirti ir grupuoti kasdienėje aplinkoje esančias medžiagas pagal jų savybes.
6.8. Paaiškinti, kaip ir kodėl keičiasi medžiagų savybės. |
Mokinių pasiekimai pagal Pasaulio pažinimo standartizuotą programą 4 klasei | 3.1.1. Atpažįsta, palygina ir grupuoja medžiagas pagal jų fizines savybes.
3.1.2. Pateikia medžiagų, kurios tirpsta ar netirpsta, <...> pavyzdžių; paaiškina, kaip pagreitinti medžiagų tirpimą. |
Mokytojo veiklos siekiniai | Padėti suprasti, kad maišant ir kaitinant galima pagreitinti cukraus ir valgomosios druskos tirpimą. |
Veiklos priemonės | 1. Erlenmejerio (plačiadugnė) kolba*, 3 vnt.
2. Matavimo indas su rankena*, 1000 ml 3. Spiritinė lemputė*, 1 vnt. 4. Trikojis*, 1 vnt. 5. Tinklelis*, 1 vnt. 6. Padėklas*, 1vnt. 7. Maišymo lazdelė*, 1 vnt. 8. Chronometras* 9. Šaukštas, 1 vnt. 10. Flomasteris 11. Degtukai Medžiagos: vanduo (300 ml), smulki valgomoji druska (90 g) arba cukrus (90 g). |