Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
Atgal į veiklų sąrašą
40. Geriamosios sodos skaidymas
Veiklos aprašas Atsisiųsti
Aprašo priedas Atsisiųsti
Mokinio veiklos lapas Atsisiųsti
Medžiaga matematikai Atsisiųsti
Klasė, dalykas | 7–8 klasės, chemija |
---|---|
Numatoma veiklos trukmė | Apie 90 min. |
Ugdomi mokinių gebėjimai pagal Pagrindinio ugdymo bendrąsias programas. Gamta ir žmogus. | 6.1. <...>Apibūdinti cheminę reakciją, siejant ją su medžiagų kiekybinės ir kokybinės sudėties bei sandaros kitimais. 7.2. Tiriamų medžiagų savybes sieti su jų naudojimu ir poveikiu žmogui. |
Mokinių pasiekimai pagal Integruoto gamtos mokslų kurso programą 5–8 klasėms | 8.5.2.2. Saugiai savo ir aplinkos atžvilgiu tiria paprasčiausias chemines reakcijas, įvardija reakcijos požymius, žino pagrindinius reakcijų tipus; remdamiesi reakcijos lygtimi, apskaičiuoja reagentų ir produktų mases; remdamiesi molekuline teorija, paaiškina temperatūros <...> įtaką reakcijos greičiui. |
Probleminė situacija ir veiklos klausimas | Šeimininkės į kepinius beria specialių tešlą kildinančių medžiagų, pavyzdžiui, geriamosios sodos, kuri tešlai kepant išskiria anglies dioksidą, o jis ir iškelia kepinį. Tačiau geriamoji soda kepiniui gali suteikti kartoką skonį. Kad taip nenutiktų, patariama sodą gesinti – užpilti rūgšties. Išsiskiria tokios pat dujos, kaip ir tos, kurios iškelia tešlą, – anglies dioksidas. Kada anglies dioksido išsiskiria daugiau – kaitinant sodą ar gesinant ją rūgštimi? |
Mokytojo veiklos siekiniai | Ugdyti mokinių gebėjimus: saugiai tyrinėti paprasčiausias reakcijas; analizuoti vykstančių procesų panašumus ir skirtumus. |
Veiklos priemonės | Porcelianinė lėkštelė, mechanikos rinkinys (laboratorinis stovas, žiedas, gnybtas)*, tinklelis virš degiklio*, spiritinė lemputė, elektroninės svarstyklės*, cheminė stiklinė*, kūginė kolba, geriamoji soda, 2 mol/l druskos rūgšties tirpalas. |