Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“

Atgal į veiklų sąrašą

46. Pieno ir kitų maisto produktų rūgštingumo tyrimas

 Veiklos aprašas Atsisiųsti
 Mokinio veiklos lapas Atsisiųsti

Klasė, dalykas 5–6 klasės, gamta ir žmogus.
Numatoma veiklos trukmė Apie 10 min. – pasiruošti. Apie 30 min. – veiklai.
Ugdomi mokinių gebėjimai pagal Pagrindinio ugdymo bendrąsias programas. Gamta ir žmogus. 2.4. Remiantis įgytomis žiniomis apie maisto medžiagas, jų energinę vertę, paaiškinti sveikos mitybos esmę. 5.4. <...> Atpažinti rūgštinius ir šarminius tirpalus.
Mokinių pasiekimai pagal Integruoto gamtos mokslų kurso programą 5–8 klasėms 8.5.1.2. Atpažįsta medžiagų ir tirpalų tipus <...>.
Probleminė situacija ir veiklos klausimas Rūgščių ir šarmų pusiausvyra užtikrina sklandžią viso organizmo veiklą. Jeigu kuriame nors organe ši pusiausvyra sutrinka, pradedame jaustis prastai. Tinkamai maitindamiesi galime organizmui padėti išlaikyti reikiamą organizmo skysčių rūgštingumą. Kurie maisto produktai yra rūgštiniai, o kurie šarminiai? Ar pienas iš tikro saldus?
Mokytojo veiklos siekiniai Ugdyti gebėjimą tyrimų duomenis pavaizduoti diagrama. Išmokyti naudoti tyrimui pH jutiklį.
Veiklos priemonės pH jutiklis* arba pH juostelių ritinys*, Pastero pipečių rinkinys*, cheminės stiklinės*, mėgintuvėliai*, Petri lėkštelės*, porcelianinė grūstuvė su piestele, peiliukas, marlės ar kitokio reto audinio skiautės, distiliuotas vanduo, maisto produktų pavyzdžiai.