Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
Atgal į veiklų sąrašą
56. Spyruoklės tamprumo jėgos priklausomybė nuo absoliutinio pailgėjimo
Veiklos aprašas Atsisiųsti
Mokinio veiklos lapas Atsisiųsti
Klasė, dalykas | 7–8 klasė, fizika. 5–6 klasė, integruotas gamtos mokslų kursas. |
---|---|
Numatoma veiklos trukmė | Apie 40 min. |
Ugdomi mokinių gebėjimai pagal Pagrindinio ugdymo bendrąsias programas. Gamta ir žmogus. | 8.4. Apibūdinti <…> tamprumo, trinties jėgas. Apskaičiuoti kūno sunkį ir svorį. |
Mokinių pasiekimai pagal Integruoto gamtos mokslų kurso programą 5–8 klasėms | 8.6.1.1. <…> Pateikia įvairių jėgų veikimo pavyzdžių ir paaiškina, kokiomis sąlygomis galima pastebėti ir atpažinti jų veikimą. |
Probleminė situacija ir veiklos klausimas | Pabandykime ištempti ar sulenkti įvairias spyruokles. Dažniausiai kiekvienai spyruoklei deformuoti reikia skirtingų pastangų: vienas spyruokles galime deformuoti lengvai, o kitoms reikia didesnės jėgos. Nuo ko priklauso deformuotoje spyruoklėje atsirandanti tamprumo jėga? |
Mokytojo veiklos siekiniai | Ugdyti mokinių gebėjimą praktiškai nustatyti ryšį tarp spyruoklės deformacijos ir tamprumo jėgos. |
Veiklos priemonės | Mechanikos rinkinys*: spyruoklių rinkinys*, pasvarų rinkinys*, stovas su laikikliais*; liniuotė su milimetrinėmis padalomis. |