Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
Atgal į veiklų sąrašą
6. Smulkiųjų vandens vėžiagyvių – ciklopų ir dafnijų – tyrimas
Veiklos aprašas Atsisiųsti
Mokinio veiklos lapas Atsisiųsti
Klasė, dalykas | 5–6 klasės, gamta ir žmogus; 7–8 klasės, biologija. |
---|---|
Numatoma veiklos trukmė | Apie 40 min. (jeigu tyrimui pasiruošiama iš anksto). |
Ugdomi mokinių gebėjimai pagal Pagrindinio ugdymo bendrąsias programas. Gamta ir žmogus. | Gamta ir žmogus:
4.1. Paaiškinti organizmų tarpusavio ryšius ekosistemoje.
Biologija: 3.3. Susieti evoliucijos procesą su organizmų prisitaikymu prie aplinkos sąlygų. 4.1. Paaiškinti medžiagų ir energijos judėjimą pasirinktos arba tyrinėtos ekosistemos mitybos grandinėse. |
Mokinių pasiekimai pagal Integruoto gamtos mokslų kurso programą 5–8 klasėms | 8.2.2.2. Paaiškina gėlojo vandens ekosistemų gyvybingumą lemiančių veiksnių visumą, jų tarpusavio ryšius. <...> 8.3.1.1. Paaiškina gyvųjų organizmų būdingus požymius; skiria karalystes, remdamiesi organizmų sandara ir mitybos pobūdžiu; atpažįsta gyvuosius organizmus artimojoje aplinkoje. |
Probleminė situacija ir veiklos klausimas | Vandens telkinyje gyvena įvairiausių organizmų. Vieni iš jų – smulkieji vėžiagyviai – svarbi vandens ekosistemos mitybos tinklo dalis. Kurie smulkieji vėžiagyviai gyvena vandens telkiniuose? Ar visuose gėlavandeniuose vandens telkiniuose gyvena smulkieji vėžiagyviai? Ar vandens telkinyje gyvena blusų? |
Mokytojo veiklos siekiniai | 1. Remiantis smulkiųjų vandens vėžiagyvių pavyzdžiu padėti mokiniams suprasti organizmų mitybos ryšius vandens ekosistemoje. 2. Išmokyti stebimų vėžiagyvių sandaros ypatumus susieti su jų prisitaikymu gyventi vandenyje. |
Veiklos priemonės | Lupa*, Petri lėkštelės*, indai vandeniui, cheminės stiklinės*, mikroskopai*, objektiniai ir dengiamieji stikleliai*, preparavimo rinkinys*, Pastero pipetės*, popierinės servetėlės, vandens mėginiai, paimti įvairiose vietose. |