Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
Atgal į veiklų sąrašą
66. Žemės sukimosi aplink savo ašį periodo nustatymas ir orientavimasis
Veiklos aprašas Atsisiųsti
Aprašo priedas Atsisiųsti
Mokinio veiklos lapas Atsisiųsti
Medžiaga matematikai Atsisiųsti
Klasė, dalykas | 5–8 klasė, fizika. |
---|---|
Numatoma veiklos trukmė | Apie 2 val. |
Ugdomi mokinių gebėjimai pagal Pagrindinio ugdymo bendrąsias programas. Gamta ir žmogus. | 9.8. Apibūdinti nuolatinius magnetus. (5–6 kl.) 10.2. Apibūdinti Žemę, jos padėtį ir judėjimą Saulės sistemoje. (5–6 kl.) 9.12. Apibūdinti šviesos reiškinius. (7–8 kl.) |
Mokinių pasiekimai pagal Integruoto gamtos mokslų kurso programą 5–8 klasėms | 8.6.2.3. Paaiškina magnetinių ir elektrinių reiškinių tarpusavio sąryšius, aiškina magnetizmo kilmę. 8.6.2.4. Paaiškina elektromagnetinių bangų kilmę ir pagrindines savybes. Skiria pagrindinius elektromagnetinių bangų spektro ruožus. |
Probleminė situacija ir veiklos klausimas | Žemė skrieja aplink Saulę 30 km/s greičiu. Žemė sukasi ir apie savo ašį. Jai gyventume ties pusiauju, per parą nukeliautume 40 tūkst. kilometrų apie Žemės ašį. Mūsų platumoje Žemės sukimosi greitis yra apie 953 km/h. Kaip apskaičiuotumėte planetos apsisukimo aplink savo ašį periodą, jei atsidurtumėte nežinomoje planetoje? Kaip be kompaso orientuotis erdvėje? |
Mokytojo veiklos siekiniai | Ugdyti mokinių gebėjimus: praktiškai nustatyti Žemės sukimosi periodą; nustatyti rytų, vakarų, šiaurės ir pietų kryptį. |
Veiklos priemonės | Mechanikos rinkinys*: stovas*, matavimo juosta, matlankis, siūlas arba virvė, akmenukai, kompasas*, spalvoti pieštukai. |