Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“

Atgal į veiklų sąrašą

67. Šviesos spalvos

 Veiklos aprašas Atsisiųsti
 Mokinio veiklos lapas Atsisiųsti

Klasė, dalykas 7–8 klasė, fizika. 5–6 klasė, gamta ir žmogus.
Numatoma veiklos trukmė Apie 40 min.
Ugdomi mokinių gebėjimai pagal Pagrindinio ugdymo bendrąsias programas. Gamta ir žmogus. 9.12. Apibūdinti šviesos reiškinius (7–8 kl.).
Mokinių pasiekimai pagal Integruoto gamtos mokslų kurso programą 5–8 klasėms 8.6.2.4. Paaiškina elektromagnetinių bangų kilmę ir pagrindines savybes. Skiria pagrindinius elektromagnetinių bangų spektro ruožus.
Probleminė situacija ir veiklos klausimas „– Kokia graži vaivorykštė matosi, – šaukia Laimutė, ir vaikų būrys bėga paknopstom į kiemą pažiūrėti dangaus juostos. Simas stovi ir skaičiuoja, iš kiek spalvų sudaryta vaivorykštė <...>. – O aš žinau, kaip įsiminti tas spalvas, – giriasi Arūnas. – Reikia tik išmokti žodžius: „Raibuliuoja ore gražus žiedas, žmonės mato vaivorykštę“.“ (Romualdas Karazija. Šviesos ir šešėlio paslaptys. Vilnius, 2000). Iš kiek ir kokių spalvų sudaryta vaivorykštė?
Mokytojo veiklos siekiniai Ugdyti mokinių gebėjimą praktiškai nustatyti, kad balta šviesa yra sudėtinė, sudaryta iš įvairių spalvų mišinio, ir įsitikinti, kad skirtingų spalvų spinduliai lūžta nevienodai.
Veiklos priemonės Optikos rinkinys*: bėgeliai*, trys laikikliai*, šviesos šaltinis*, prizmė*, ekranas*, filtrai*, lazeris*; mobilusis telefonas.