Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
Atgal į veiklų sąrašą
67. Šviesos spalvos
Veiklos aprašas Atsisiųsti
Mokinio veiklos lapas Atsisiųsti
Klasė, dalykas | 7–8 klasė, fizika. 5–6 klasė, gamta ir žmogus. |
---|---|
Numatoma veiklos trukmė | Apie 40 min. |
Ugdomi mokinių gebėjimai pagal Pagrindinio ugdymo bendrąsias programas. Gamta ir žmogus. | 9.12. Apibūdinti šviesos reiškinius (7–8 kl.). |
Mokinių pasiekimai pagal Integruoto gamtos mokslų kurso programą 5–8 klasėms | 8.6.2.4. Paaiškina elektromagnetinių bangų kilmę ir pagrindines savybes. Skiria pagrindinius elektromagnetinių bangų spektro ruožus. |
Probleminė situacija ir veiklos klausimas | „– Kokia graži vaivorykštė matosi, – šaukia Laimutė, ir vaikų būrys bėga paknopstom į kiemą pažiūrėti dangaus juostos. Simas stovi ir skaičiuoja, iš kiek spalvų sudaryta vaivorykštė <...>. – O aš žinau, kaip įsiminti tas spalvas, – giriasi Arūnas. – Reikia tik išmokti žodžius: „Raibuliuoja ore gražus žiedas, žmonės mato vaivorykštę“.“ (Romualdas Karazija. Šviesos ir šešėlio paslaptys. Vilnius, 2000). Iš kiek ir kokių spalvų sudaryta vaivorykštė? |
Mokytojo veiklos siekiniai | Ugdyti mokinių gebėjimą praktiškai nustatyti, kad balta šviesa yra sudėtinė, sudaryta iš įvairių spalvų mišinio, ir įsitikinti, kad skirtingų spalvų spinduliai lūžta nevienodai. |
Veiklos priemonės | Optikos rinkinys*: bėgeliai*, trys laikikliai*, šviesos šaltinis*, prizmė*, ekranas*, filtrai*, lazeris*; mobilusis telefonas. |