Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
Atgal į veiklų sąrašą
75. Regos sutrikimai ir jų korekcija
Veiklos aprašas Atsisiųsti
Mokinio veiklos lapas Atsisiųsti
Klasė, dalykas | 7–8 klasė, fizika. 6 klasė, integruotas gamtos mokslų kursas. |
---|---|
Numatoma veiklos trukmė | Apie 40 min. |
Ugdomi mokinių gebėjimai pagal Pagrindinio ugdymo bendrąsias programas. Gamta ir žmogus. | 9.12. Apibūdinti šviesos reiškinius. |
Mokinių pasiekimai pagal Integruoto gamtos mokslų kurso programą 5–8 klasėms | 8.8.1.2. <...> Pagrindžia regos <...> higienos nuostatas. |
Probleminė situacija ir veiklos klausimas | Šviesos spinduliai į akį patenka pro skaidrią rageną ir vyzdį, o viduje sklinda kitais skaidriais audiniais: lęšiuku, stiklakūniu, kol pasiekia tinklainę. Joje susidaro ryškus daikto atvaizdas. Žiūrint į tolimus ir artimus objektus akies krumplyno raumuo deformuoja akies lęšiuką taip, kad lūžę šviesos spinduliai susikirstų tinklainėje – tokiu atveju žmogus gerai mato ir tolimus, ir artimus objektus. Tačiau kai kurie žmonės prastai mato arba tolimus, arba artimus objektus (trumparegystė, toliaregystė). Kaip akiniai padeda toliaregiams ir trumparegiams geriau matyti? |
Mokytojo veiklos siekiniai | Ugdyti mokinių gebėjimą praktiškai nustatyti, kaip glaudžiamieji ir sklaidomieji lęšiai laužia šviesos spindulius. |
Veiklos priemonės | Geometrinės optikos rinkinys*: lazeris*, stovas*, lęšių rinkinys*. |