Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
Atgal į veiklų sąrašą
81. Energijos virsmai elektros grandinėje
Veiklos aprašas Atsisiųsti
Mokinio veiklos lapas Atsisiųsti
Klasė, dalykas | 5–6 klasė, gamta ir žmogus. 7–8 klasė, fizika. 8 klasė, integruotas gamtos mokslų kursas. |
---|---|
Numatoma veiklos trukmė | Apie 40 min. |
Ugdomi mokinių gebėjimai pagal Pagrindinio ugdymo bendrąsias programas. Gamta ir žmogus. | 9.2. Paaiškinti dažniausiai pasitaikančius energijos virsmus (5–6 kl.). 9.5. Žinias apie elektros krūvių sąveiką taikyti nagrinėjant paprasčiausias elektros grandines (7–8 kl.). |
Mokinių pasiekimai pagal Integruoto gamtos mokslų kurso programą 5–8 klasėms | 8.7.1.3. Paaiškina buitinių elektros prietaisų svarbą gyvenimo kokybei ir geba juos rūšiuoti pagal paskirtį, naudojamą elektrinę galią; pagrindžia pažangių technologijų buityje reikšmę; paaiškina saugaus elgesio su elektros prietaisais principus; pasiūlo, kaip atsakingai rinktis buitinius elektros prietaisus, lyginant jų energinį efektyvumą, kad elektros naudojimas būtų tausus. |
Probleminė situacija ir veiklos klausimas | Energija labai svarbi ne tik žmogui, bet ir elektriniams prietaisams. Elektriniai prietaisai elektros energiją verčia kitos rūšies energija, reikalingą žmogui. Kokią energiją galima gauti naudojant elektros energiją? |
Mokytojo veiklos siekiniai | Ugdyti mokinių gebėjimą praktiškai jungti elektros grandines, nurodyti, kokie energijos virsmai vyksta elektros grandinėje. |
Veiklos priemonės | Mokomieji elektronikos rinkiniai*: lemputė L1* ir L2, jungikliai S1* ir S2*, du srovės šaltiniai B1*, penkios jungtys -2*, dvi jungtys -3*, viena jungtis -4*, viena jungtis -1*, elektros variklis M1*, uždedamas ant elektros variklio malūnėlis*, sirenos mikroschema U2*, popieriaus lapas. |