Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
                Atgal į veiklų sąrašą
                    
                
            
        88. NPN tranzistoriaus panaudojimas elektros grandinėje - LED švyturėlis
                     Veiklos aprašas Atsisiųsti
                    
 Mokinio veiklos lapas Atsisiųsti
                    
 84-90 aprašų PADALOMOJI MEDŽIAGA.  Elektronikos elementai elektros grandinėse Atsisiųsti
                    
 84-90 aprašų SURINKTŲ GRANDINIŲ PAVYZDŽIAI. Elektronikos elementai elektros grandinėse Atsisiųsti
                    
 84-93 aprašų priedai (1) Atsisiųsti
                    
                    
                    
                
| Klasė, dalykas | 7–8 klasės, technologijos. | 
|---|---|
| Numatoma veiklos trukmė | Apie 40 min. | 
| Ugdomi mokinių gebėjimai pagal Pagrindinio ugdymo bendrąsias programas. Technologijos. | 3.1. Analizuoti, kaip naudojamos medžiagos buityje. 4.2. Pagal sudarytą technologinę schemą atrinkti darbo priemones, medžiagas, organizuoti darbo vietą, saugiai, nuosekliai, kokybiškai, racionaliai gaminti gaminius, kontroliuoti technologinius procesus, sutvarkyti darbo vietą. | 
| Mokinių pasiekimai pagal Integruoto gamtos mokslų kurso programą 5–8 klasėms | 8.7.1.3. Paaiškina buitinių elektros prietaisų svarbą gyvenimo kokybei ir geba juos rūšiuoti pagal paskirtį, naudojamą elektrinę galią; pagrindžia pažangių technologijų buityje reikšmę; paaiškina saugaus elgesio su elektros prietaisais principus; pasiūlo, kaip atsakingai rinktis buitinius elektros prietaisus, lyginant jų energinį efektyvumą, kad elektros naudojimas būtų tausus. | 
| Probleminė situacija ir veiklos klausimas | Elektros grandinę paprastai sudaro ne vienas, o daug įvairios paskirties elementų. Vienas jų – tranzistorius. Tai puslaidininkinis prietaisas, dažniausiai elektros grandinėje naudojamas elektriniams signalams perjungti ar sustiprinti. Be šio prietaiso negalima įsivaizduoti šiuolaikinės technikos; vien kompiuterio „Pentium Pro“ mikroprocesoriuje jų yra per 7 milijonus. Kaip tranzistoriumi galima valdyti šviesos diodus grandinėje? | 
| Mokytojo veiklos siekiniai | Ugdyti mokinių gebėjimus: suprasti ir paaiškinti elektros grandinės principinę schemą, ją surinkti ant maketavimo plokštės; praktiškai pritaikyti įgytas teorines žinias apie elektronikos elementų – tranzistorių, kondensatorių, rezistorių ir šviesos diodų – taikymą elektros grandinėje. | 
| Veiklos priemonės | Maketavimo plokštė*, jungiamieji laidai*, jungtis elementui 6F22 9V*; rezistoriai R1, R4 = 470 Ω (2 vnt.)* ir R2, R3 = 15 kΩ (2 vnt.)*; šviesos diodai 5 mm (2 vnt.)*; elektrolitiniai kondensatoriai C1, C2 = 47 µ (2 vnt.)* ir papildomai – 1 µ (1 vnt.)* ir 100 µ (1 vnt.)*, NPN tranzistoriai (2 vnt.)*, elementas 6F22 9V. | 

