Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
11. B. Veiklos tema Orientavimasis aplinkoje pagal kompasą ir gamtos orientyrus. B dalis
Veiklos aprašas Atsisiųsti
Mokinio veiklos lapas Atsisiųsti
Klasė, dalykas | 3–4 klasė, pasaulio pažinimas. |
---|---|
Numatoma veiklos trukmė | Apie 40 min. |
Ugdomi mokinių gebėjimai pagal Pradinio ugdymo bendrąsias programas. Pasaulio pažinimas | 3.2. Nustatyti šiaurės, pietų, rytų ir vakarų kryptis. Orientuotis pagal Saulę, kitus gamtos objektus, kompasą.
5.6. Suvokti ir paaiškinti gyvų organizmų prisitaikymo prie aplinkos reikšmę. Atrasti ir iliustruoti pavyzdžiais, kaip <...> gyvūnai <...> prisitaikę prie gyvenimo sąlygų. |
Pasiekimai pagal Pasaulio pažinimo standartizuotą programą 4 klasei | 2.3.1. Atpažįsta augalų ir gyvūnų prisitaikymo prie aplinkos išorinius požymius ir paaiškina, kaip šie požymiai padeda jiems išgyventi. Pateikia bendruomeninių gyvūnų pavyzdžių, paaiškina, kodėl gyvenant bendruomenėmis gyvūnams lengviau išlikti.
4.2.1. <...> Pagal geografinio objekto padėtį nustato pasaulio šalių kryptis. <...> |
Mokytojo veiklos siekiniai | 1. Išmokyti mokinius naudotis kompasu ir nustatyti pasaulio kryptis.
2. Supažindinti mokinius su artimojoje aplinkoje esančiu gamtos orientyru – skruzdėlynu – ir jo gyventojais. 3. Mokyti mokinius gamtoje ieškoti priežasties ir pasekmės ryšių, daryti išvadas. |
Veiklos priemonės | 1. Kompasas*
2. Lupa* 3. Petri lėkštelė* 4. Matavimo juosta* arba ruletė* 5. Chronometras* 6. Siūlas 7. Kreida 8. Vanduo |