Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“

13. Vandens apytakos rato tyrimas

 Veiklos aprašas Atsisiųsti
 Mokinio veiklos lapas Atsisiųsti

Klasė, dalykas 3–4 klasė, pasaulio pažinimas.
Numatoma veiklos trukmė Apie 30 min.
Ugdomi mokinių gebėjimai pagal Pradinio ugdymo bendrąsias programas. Pasaulio pažinimas 6.10. Padedant mokytojui, nubraižyti vandens apytakos ratą; paaiškinti, kaip pasipildo šulinio, upės, ežero vanduo. Ieškant atsakymų, darant sprendimus, vadovautis savo patirtimi, stebėjimų, bandymų duomenimis.
Mokinių pasiekimai pagal Pasaulio pažinimo standartizuotą programą 4 klasei 4.1.2. Naudodamasis schema paaiškina vandens apytaką gamtoje. <...> Atpažįsta dažnai stebimus gamtos reiškinius, įvairias kritulių rūšis <...>.
Mokytojo veiklos siekiniai 1. Padėti suprasti vandens apytakos principą ir jo svarbą gamtai.
2. Išmokyti paprasčiausiomis priemonėmis pademonstruoti vandens apytakos ratą.
Veiklos priemonės 1. Matavimo indas su rankena*
2. Karščiui atspari (borosilikatinė) stiklinė * arba puodas*
3. Žema stiklinė*, 50 ml
4. Elektrinė viryklė*
5. Garinimo lėkštelė*
6. Šaldiklis*
7. Didesnis stiklinis arba vonelė*
8. Maistinė plėvelė
9. Šaukštas
10. Virtuvinis rankšluostis arba pirštinės
Medžiagos: vanduo, druska, ledo kubeliai.