Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“

Atgal į veiklų sąrašą

17. Dirvinio asiūklio sporų tyrimas

 Veiklos aprašas Atsisiųsti
 Mokinio veiklos lapas Atsisiųsti

Klasė, dalykas 7–8 klasės, biologija.
Numatoma veiklos trukmė Apie 40 min.
Ugdomi mokinių gebėjimai pagal Pagrindinio ugdymo bendrąsias programas. Gamta ir žmogus. 3.3. Susieti evoliucijos procesą su organizmų prisitaikymu prie aplinkos sąlygų.
Mokinių pasiekimai pagal Integruoto gamtos mokslų kurso programą 5–8 klasėms 8.3.1.1. Paaiškina gyvųjų organizmų būdingus požymius; skiria karalystes, remdamiesi organizmų sandara ir mitybos pobūdžiu; atpažįsta ir apibūdina gyvuosius organizmus artimojoje aplinkoje.
Probleminė situacija ir veiklos klausimas Pavasarį daržo pakraštyje išaugo daug keistų augalų – ne žalios, o šviesiai rudos spalvos ir be lapų. Jų stiebo viršūnėje matomas darinys panašus į varputę ir sudarytas iš šešiakampių žvynelių. Vėl dirvinių asiūklių pridygo, pasakė tėtis. Dar pridūrė, kad asiūkliai išaugina pavasarinį ir vasarinį stiebą. Pavasariniai stiebai būna rudi. Jų viršūnėse susidaro sporų varputės. Išbarstę sporas pavasariniai stiebai nunyksta. Jų vietoje išdygsta žali vasariniai stiebai, primenantys mažas eglutes. Šie stiebai turi chlorofilo, todėl vykdo fotosintezę. Kas yra sporos, kaip jos atrodo?
Mokytojo veiklos siekiniai 1. Remiantis sporinio induočio dirvinio asiūklio sporų prisitaikymu išplisti, paaiškinti augalų išgyvenimo strategiją ir susieti ją su augalų evoliucija Žemėje – nuo sporinių augalų iki sėklas brandinančių augalų. 2. Ištirti dirvinio asiūklio sporų reakciją į aplinkos sąlygų pokyčius (sausa, drėgna aplinka).
Veiklos priemonės Petri lėkštelės*, preparavimo įrankių rinkinys*, lupa*, rankinis skaitmeninis ir šviesinis mikroskopai*, Pastero pipetė*, objektiniai stikleliai*, stiklinė su vandeniu, pavasarinių asiūklio stiebų rinkinys.