Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“

Atgal į veiklų sąrašą

30. Plaukų paviršiaus struktūros tyrimas

 Veiklos aprašas Atsisiųsti
 Aprašo priedas Atsisiųsti
 Mokinio veiklos lapas Atsisiųsti

Klasė, dalykas 5–6 klasės, gamta ir žmogus; 7–8 klasės, biologija.
Numatoma veiklos trukmė Apie 30 min.
Ugdomi mokinių gebėjimai pagal Pagrindinio ugdymo bendrąsias programas. Gamta ir žmogus. Gamta ir žmogus: 2.4. <...> Paaiškinti sveikos mitybos esmę. Biologija: 2.4. <...> Paaiškinti, kaip subalansuota mityba padeda žmogui išsaugoti sveikatą. 2.8. Remiantis pavyzdžiais paaiškinti, kaip žmogaus organizmas prisitaikęs apsisaugoti nuo žalingo aplinkos poveikio ir kaip žmogus netinkamu elgesiu gali pakenkti sau. Susieti šiuos pavyzdžius su saugiu elgesiu ir sveika gyvensena.
Mokinių pasiekimai pagal Integruoto gamtos mokslų kurso programą 5–8 klasėms 8.8.1.1. Apibūdina fizinę, psichinę ir socialinę sveikatą; supranta ir paaiškina fizinės, psichinės ir socialinės sveikatos reikšmę ir jų tarpusavio priklausomybę <...>.
Probleminė situacija ir veiklos klausimas Sveiki ir žvilgantys plaukai puošia kiekvieną žmogų. Tiriant plaukų struktūrą galima daug sužinoti apie žmogaus sveikatos būklę. Garsusis anglų detektyvas Šerlokas Holmsas (A. C. Doyle literatūrinis herojus), radęs plauką, galėtų labai daug ką pasakyti apie jo savininko charakterį, asmenybę, sveikatos būklę, mitybos įpročius ir pomėgius. Plaukų svogūnėlio mėginys dažnai imamas tėvystei nustatyti pagal DNR. Nors biologiškai pats plaukas – tai tik negyvas baltymas (keratinas), tačiau jis atskleidžia daug svarbios informacijos apie žmogų. Ar visų žmonių plaukai yra vienodos struktūros?
Mokytojo veiklos siekiniai Išmokyti atpažinti sveikus ir pažeistus plaukus. Susieti plaukų būklę su tinkama plaukų priežiūra ir mityba.
Veiklos priemonės Preparavimo įrankių rinkinys*, lupa*, šviesinis mikroskopas*, objektinis stiklelis*, plaukai.