Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
Atgal į veiklų sąrašą
55. Skysčių tankio priklausomybės nuo cukraus koncentracijos tyrimas
Veiklos aprašas Atsisiųsti
Mokinio veiklos lapas Atsisiųsti
Medžiaga matematikai Atsisiųsti
Medžiaga informacinei technologijoms Atsisiųsti
Klasė, dalykas | 7–8 klasė, fizika. 8 klasė, integruotas gamtos mokslų kursas. |
---|---|
Numatoma veiklos trukmė | Apytiksliai 45 min. |
Ugdomi mokinių gebėjimai pagal Pagrindinio ugdymo bendrąsias programas. Gamta ir žmogus. | 5.4. Eksperimentiškai išmatuoti medžiagos tūrį ir masę, apskaičiuoti jos tankį. |
Mokinių pasiekimai pagal Integruoto gamtos mokslų kurso programą 5–8 klasėms | 8.5.2.1. Medžiagų sandara ir savybės: <...> apibūdina medžiagų fizines <...> savybes. Geba apskaičiuoti tankį įvertindami eksperimento tikslumą. |
Probleminė situacija ir veiklos klausimas | Įvairiuose gėrimuose yra nurodomas juose esantis cukraus kiekis. Kaip galima nustatyti cukraus (arba druskos) kiekį gėrimuose? |
Mokytojo veiklos siekiniai | Ugdyti mokinių gebėjimus: praktiškai pritaikyti teorines žinias apie medžiagos tankį, kūno tūrį, masę ir nustatyti, kokia cukraus (arba druskos) koncentracija tiriamajame gėrime; pereiti nuo dalintinių ir kartotinių matavimo vienetų prie pagrindinių sisteminių matavimo vienetų. |
Veiklos priemonės | Stiklinė, vanduo, 5 % cukraus tirpalas, 10 % cukraus tirpalas, 15 % cukraus tirpalas, matavimo cilindras (įvairaus medžiagų tankio kūnų rinkinys)*, svarstyklės*, gėrimas (vaisvandeniai, arbata, limonadas). |